Dersin Adı | Sanat ve Tasarımda Güncel Konular |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 502 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders sanat ve tasarıma ilişkin kavramları, kuramsal çerçeveleri ve yakın zamandaki gelişmeleri tarihsel bir perspektif yoluyla sunmayı amaçlamaktadır. Sanat ve Tasarım fakültesinden altı öğretim üyesinin hazırlayıp sunduğu şekliyle, öğrencilerin fotoğrafın güncel meseleleri, geç modern ve çağdaş sanat pratikleri, mimarlıkta tarih yazımı ve endüstriyel tasarımın tarihine ilişkin konuları kavramaları ve tartışmaları beklenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin özü, sanat ve tasarımın farklı disiplinlerine ait araştırma konuları ve tarih yazımından oluşur. Farklı yüksek lisans tezlerine dâhil olduğu üzere, sanat ve tasarım objelerine ait bir türü belirlemek ve tanımlamak, tasarım aktivitesini bir bağlama oturtmak ve bunların tarihsel koşullarını günümüzün bir meselesi olarak ele almak bu dersin içeriğine dâhildir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin içeriği | Ön hazırlık yok |
2 | Çağdaşlık nedir? | G. Agamben, “What is the contemporary,” in: G. Agamben, What is an apparatus? and other essays, Stanford 2009, pp. 39-54 Okuma Parçasından hareketle 3 farklı çıkarımda bulunulması. |
3 | Tasarımda gelişim | J. Langrish, ‘Darwinian change: design from disaster’, in: T.Balcioglu (ed.), EAD 2007 conference proceedings, Izmir 2007, pp. 856-861; Ödev 1: Agamben ve Langrish teorilerinde tartışılan tasarımcının iyi bir tasarıma ulaşılmasındaki rolü konularının 500 kelimelik bir deneme içinde karşılaştırılması |
4 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
5 | Endüstriyel Tasarım | A.Mattozzi | A model for the Semiotic Analysis of Objects, Design Semiotics in Use, Helsinki 06/06-08/07 (presentation 1) |
6 | Mimari ikilem | T. Islam, “Current urban discourse. Urban transformation and gentrification in Istanbul,” Architectural Design 80 (1), 2010, pp. 58-63. J. Authier en S Lehman-Frisch, Le gout des autres. Gentrification told by children, Urban studies 50 (5) 2013, pp. 994-1010 (presentation 1) |
7 | Moda tasarım | Kilicbay, M Binark, “Consumer culture, Islam and the politics of lifestyle: Fashion for veiling in contemporary Turkey,” European Journal of Communication 17 (2002), pp. 495-511 (presentation 1) |
8 | Görsel İletişim Tasarımı | C. Kowalsky Dougherty, “The coloring of Jazz: Race and record cover design in American jazz, 1950-1970, Design Issues 23, nr. 1 (2007), pp. 47-60 A. Kuryel, “Commodification of Nationalist Imagery:Fetishes of Everyday Life,” in: Martin Fredriksson (ed.), Current Issues in European Cultural Studies, June 15–17, Norrköping, Sweden 2011, pp. 305-311. http://www.ep.liu.se/ecp/062/ecp11062.pdf Ivo Furman & Can Sungu, “Aesthetics and Fantasy of Kemalist Nationalism in New Media,” in: Martin Fredriksson (ed.), Current Issues in European Cultural Studies, June 15–17, Norrköping, Sweden 2011, pp. 313-330 (presentation 1) |
9 | İçsel tasarım | TBA (sunum1) |
10 | Literatür araştırmaları | |
11 | Bireysel toplantılar | |
12 | Ders yok | |
13 | Sunum | |
14 | Sunum | |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Semineri veren öğretim üyelerinin seçtiği makaleler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yok |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 40 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 8 | 88 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 17 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 17 | |
Proje | 1 | 19 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 240 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, | X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, | X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, | X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, | X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, | X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, | X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, | X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, | X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, | X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, | X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest